Welcome Anonymous !

Board index Muziek Overigens...

Overigens...

Doorgedraaid!

Doorgedraaid!

Postby SMP » 14 Feb 2010 14:25

Doorgedraaid!
Martin vraagt wel eens: “Hoe doen jullie dat nou?” – En eerlijk gezegd weet ik het ook niet. Soms verzuip ik in het aanbod. Uiteraard luister ik primair naar mijn eigen intuïtie. Zoals vanochtend heb ik in verhoogd tempo een aantal cd’s doorgedraaid. Cd’s die door omstandigheden zijn blijven liggen, soms omdat de eerste beluistering afstootte, of omdat ik ze op eerste gehoor als inconsistent had beoordeeld. Andere keren zal een ander het zonder meer als plezierige muziek ervaren, maar vind ik het kinderlijk, goedkoop, gejat, te country, of gewoonweg ondermaats. Een beoordeling vergelijkbaar aan de Hans norm, maar dan anders. Probeer mijn tijd zoveel mogelijk te besteden aan muziek waarbij ik wel degelijk iets voel of hoor. Onderstaand titels zijn van de afgelopen maanden en betreffen cd’s uit 2008, 2009 of 2010.
De volgende cd’s vielen vandaag aan de verkeerde kant van de streep. Voor eventuele geïnteresseerden, een email in de komende week is voldoende, wie weet zit er iets voor je tussen:

Grand Atlantic * How We Survive
Wil Forbis * Shadey’s Jukebox
Beth Wimmer * Miracle Girl
Rich McCulley * Starting All Over Again
Sleep River * Steady Now
The Wiyos * Broken Land Bell
Pokey LaFarge & the South City Three * River Boat Soul
John Pianmonti * End of Smith
Grant Langston * Stabd Up Man
Tenement Ruth * same
Slowman * Best of Slowman
Jude Davison * Circo de Teatro
The DeSotos * Cross Your Heart
Terrible Lizard – same
Porkbelly * Futures
Rhett Miller * Same
Alias Caylon * Follow the Feeder
Brian Dale * Sticks & Stones
Groove Corporation * Record Prophets
Johnny Hawthorn * Death & Taxes
Steve Mednick & Eddie Seville * La Collaborazione Dei Due
Boister *Some Moths Drink the Tears of Elephants
Dare Dukes * Prettiest Transmitter of All
The Brilliant Mistakes * Distant Drumming
Anna Wolfe * Love
Richie Lawrence * Melancholy Waltz
The Coal Porters * Durango
Holmes * Basement Tapes
Kelly Dalton * Home

Titels die na beluistering binnen mijn collectie blijven zijn er na de ochtendsessie beslist ook (Zo moeilijk ben ik nu ook weer niet):

Reto Burrell * Go
Old Californio * Westering Again
Hey Negrita * Burn the Whole Place Down
Vince Melamed * What Matters Most
J.D. Souther * Rain
Phil Smith * Goldmine
John Batdorf * Old Man Dreamin’
Gordie Tentrees * Mercy or Sin
Stephanie Finegan * One Take Tuesday
Furnace Mountain * Fields of Fescue
Dan Krikorian * Colors & Chords
Mississippi Live * Same
Jack Marks * Two of Everything
Will Hoge * The Wreckage
Katy Lied * Echo Games
Blue Chamber Quartet * Chilren’s Songs

Het kost je een ochtendje, maar daarna heb je wel voor jezelf het kaf van het koren gescheiden. “Doorgedraaid!”: noemt Johan het alsof het de doorslag bij een veiling betreft. Het geeft in ieder geval weer ruimte voor frisse impulsen. Binnenkort volgt een volgende schoonmaak sessie, want teveel in 1 keer valt niet mee.
SMP

Re: Doorgedraaid!

Postby marco » 14 Feb 2010 14:31

Rein ik zeg Hemifran
marco

Postby The Gardener » 14 Feb 2010 14:45

Rein, ik zou die Anna Wolfe nog eens in de herkansing doen als ik jou was.
The Gardener
Site Admin

Postby hans » 14 Feb 2010 17:09

Rein, respect maar ik ben blij dat ik niet die hele stapel moest luisteren. Ik heb nu zelf al het gevoel een beetje achter de feiten aan te rennen na al die dames die mijn belangstelling opriepen.
hans

Postby Ed » 14 Feb 2010 18:17

Rein, tot mijn grote verbazing zie ik op je lijst die tot je collectie gaat behoren "Blue Chamber Orchestra" staan. Al enige tijd probeer ik hun debuut (?) "First Impressions" (SACD) te pakken te krijgen. Zonder resultaat overigens.

Zou je deze nieuwe willen droppen? Ik ben hier zeer benieuwd naar.
Ed

Postby SMP » 14 Feb 2010 18:43

Ik denk dat Marco voor 80% gelijk heeft, helemaal zeker ben ik niet. Er komt wel eens iets leuks uit die hoek, en daar ligt dan ook de uitdaging.

Anna Wolfe vond ik aanvankelijk wel leuk, maar haar muziek ging me naarmate de cd vorderde tegenstaan. Ik vond het medelijden van deze artieste begrijpelijk, maar gezien de ernst van het geheel emotioneel een beetje te klef, en daardoor ongeloofwaardig. (sorry voor de gebrekkige benadering, overigens, misschien heb je wel gelijk hoor John, maar ik werd een beetje naar van dit cdtje).

Ed, 't is leuk dat je dat ziet van Blue Chamber Orchestra - die plaat leek met absoluut niets aan, maar werd aangenaam verrast. Ik zal hem terstond voor je inpakken, en op je afvuren!
SMP

Postby Ed » 14 Feb 2010 18:55

Te gek Rein. Ik kende dit niet maar ik heb maar de 30 sec samples van "First Impressions" gehoord en die verfrissende combinatie van jazz en klassiek deed het wel voor mij.
Ed

Postby arjan post » 22 Oct 2011 00:29

SMP wrote:Doorgedraaid!
Martin vraagt wel eens: “Hoe doen jullie dat nou?” – En eerlijk gezegd weet ik het ook niet. Soms verzuip ik in het aanbod. Uiteraard luister ik primair naar mijn eigen intuïtie. Zoals vanochtend heb ik in verhoogd tempo een aantal cd’s doorgedraaid. Cd’s die door omstandigheden zijn blijven liggen, soms omdat de eerste beluistering afstootte, of omdat ik ze op eerste gehoor als inconsistent had beoordeeld. Andere keren zal een ander het zonder meer als plezierige muziek ervaren, maar vind ik het kinderlijk, goedkoop, gejat, te country, of gewoonweg ondermaats. Een beoordeling vergelijkbaar aan de Hans norm, maar dan anders. Probeer mijn tijd zoveel mogelijk te besteden aan muziek waarbij ik wel degelijk iets voel of hoor. Onderstaand titels zijn van de afgelopen maanden en betreffen cd’s uit 2008, 2009 of 2010.
De volgende cd’s vielen vandaag aan de verkeerde kant van de streep. Voor eventuele geïnteresseerden, een email in de komende week is voldoende, wie weet zit er iets voor je tussen:

Grand Atlantic * How We Survive
Wil Forbis * Shadey’s Jukebox
Beth Wimmer * Miracle Girl
Rich McCulley * Starting All Over Again
Sleep River * Steady Now
The Wiyos * Broken Land Bell
Pokey LaFarge & the South City Three * River Boat Soul
John Pianmonti * End of Smith
Grant Langston * Stabd Up Man
Tenement Ruth * same
Slowman * Best of Slowman
Jude Davison * Circo de Teatro
The DeSotos * Cross Your Heart
Terrible Lizard – same
Porkbelly * Futures
Rhett Miller * Same
Alias Caylon * Follow the Feeder
Brian Dale * Sticks & Stones
Groove Corporation * Record Prophets
Johnny Hawthorn * Death & Taxes
Steve Mednick & Eddie Seville * La Collaborazione Dei Due
Boister *Some Moths Drink the Tears of Elephants
Dare Dukes * Prettiest Transmitter of All
The Brilliant Mistakes * Distant Drumming
Anna Wolfe * Love
Richie Lawrence * Melancholy Waltz
The Coal Porters * Durango
Holmes * Basement Tapes
Kelly Dalton * Home

Titels die na beluistering binnen mijn collectie blijven zijn er na de ochtendsessie beslist ook (Zo moeilijk ben ik nu ook weer niet):

Reto Burrell * Go
Old Californio * Westering Again
Hey Negrita * Burn the Whole Place Down
Vince Melamed * What Matters Most
J.D. Souther * Rain
Phil Smith * Goldmine
John Batdorf * Old Man Dreamin’
Gordie Tentrees * Mercy or Sin
Stephanie Finegan * One Take Tuesday
Furnace Mountain * Fields of Fescue
Dan Krikorian * Colors & Chords
Mississippi Live * Same
Jack Marks * Two of Everything
Will Hoge * The Wreckage
Katy Lied * Echo Games
Blue Chamber Quartet * Chilren’s Songs

Het kost je een ochtendje, maar daarna heb je wel voor jezelf het kaf van het koren gescheiden. “Doorgedraaid!”: noemt Johan het alsof het de doorslag bij een veiling betreft. Het geeft in ieder geval weer ruimte voor frisse impulsen. Binnenkort volgt een volgende schoonmaak sessie, want teveel in 1 keer valt niet mee.

Rein; het is al een oude post en ik weet niet of je het album nog hebt maar ik zou wel interesse hebben in het album Circo De Teatro van Jude Davison. Laat maar weten of je die nog hebt.
arjan post

Postby SMP » 22 Oct 2011 06:54

Nee, heb ik niet meer. Net als dat pakketje welke onlangs voorbij kwam waaien, periodiek stoot ik cds af. Vorige maand weer op die manier weer rond de 150 stuks kwijtgeraakt, en zelden heb ik spijt.
SMP

Postby MOV » 22 Oct 2011 10:28

Arjan, ik kan je (als je dat wilt) de files van Jude Davison wel bezorgen. Laat maar iets weten!
MOV

Next

Return to Overigens...

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests